Hamis Banki Telefonhívás
(Vishing)
A csalók gyakran úgy tesznek, mintha banki alkalmazottak lennének, és telefonon értesítik az áldozatokat olyan problémákról, amelyek sürgős intézkedéseket igényelnek bankszámláikkal kapcsolatban. Az áldozatokat arra kényszerítik, hogy adják meg bankszámla adataikat és személyes azonosítójukat, miközben valójában az adatokat próbálják eltulajdonítani.
Példa a Csalásra:
Egy csaló felhívja az áldozatot, és azt állítja, hogy a bankszámláját zárolták biztonsági okokból, és az azonnali feloldáshoz szükséges adatokat kéri tőle.
Hogyan kerülhető el?
Mindig legyen óvatos, és soha ne osszon meg személyes vagy pénzügyi információkat telefonon keresztül. Ha kétségei vannak az illető személy azonosságát illetően, tegyen fel kérdéseket, és ha szükséges, hívja vissza a bank hivatalos ügyfélszolgálati számát.